PRESS

Angyali hangok a tudomány fellegvárában 
Május 4-én a Magyar Tudományos Akadémia Díszteremében együtt lépett fel a Budapesti Vonósok Kamarazenekar és az Angelica leánykar. A műsor Händel és Hasse művei mellett Pergolesi Stabat Mater című műve volt, közreműködött Kolonits Klára (szoprán) és Rajk Judit (alt) énekművész, a hangversenyen az Angelica karigazgatója, Gráf Zsuzsanna vezényelt. Nem túlzás azt állítani, hogy a zenekar kimagasló művészi teljesítményét valóban angyali hangokkal tette még éteribbé a leánykar éneke: úgy szólt a kórus, olyan tökéletes egységben, hogy betöltötte a patinás épület minden zugát, Kolonits Klára és Rajk Judit előadása pedig megkoronázta a zenei együttesek produkcióját.
Sümegi Noémi, valasz.hu - May 5 2017  (Read the full article)


Tiszta szépség csak női hangokra és vonósokra
Jól szólt az Angelica leánykar - Gráf Zsuzsanna vezényletével -, és még náluk is jobban Rajk Judit, akinek alt hangja nagyon jól kiegészítette Kolonits Klára szopránját. (…) Pergolesi Stabat Materét hallgatva úgy tűnt, hogy a leánykar még fokozni tudta a teljesítményét, jobbnak éreztem őket ebben a műsorszámban, míg a két szólistára ezt azért nem mondhatom el, mert az én észlelésem szerint mindketten végig a helyzet magaslatán voltak. Rajk Judit hangját ezen a ponton már eleget hallottam ahhoz, hogy még inkább megszeressem…
Makk Zsuzsanna - mezeinezo.blog.hu - May 5 2017 (Read the full article)


Párbeszéd a 12. századdal
A 2013-ban, néhány fiatal zeneszerző által alapított CentriFuga kortárs zenei műhely nyolcadik, ALMA című, hihetetlenül izgalmasan felépített, kapcsolódási pontokban gazdag és rendkívül gondolatébresztő produkciója nem csak élményt adó est, hanem ünnepélyes köszönetnyilvánítás is volt Rajk Juditnak, aki amellett, hogy a kezdeményezést a FUGA Budapesti Építészeti Központ művészeti vezetőjeként befogadta, előadóként is közreműködött a sorozat számos koncertjén.
Eszes Kinga, Muzsika - December 2016 (Read the full article)


Nagy adósság - Itt és most: Rajk Judit és a Classicus Quartet

Az estet koncipiáló Rajk Judit a műsort a vigasztalás témájára építette fel. És nyilván lehetetlen, hogy ezt Kocsis halála miatt gondolta így (gondolom egy éve dolgozott a műsoron), mégis sokaknak járhatott a fejében ez az egybeesés.A műsor szinte csupa átdolgozásból állt: Liszt, Brahms, Dvořák, Sosztakovics műveit tették át más-más formációra mai zeneszerzők, mintha csak mindannyian erre az estére készültek volna. Szinte minden a csúcsformáját futó alténekesnő szólista képességeinek bemutatását szolgálta. Csak egyetlen mű, a Sosztakovics varázslatos 7. (fisz moll) vonósnégyese zajlott nélküle, de nem csodálkoznék, ha ezt is ő javasolta volna. (…) A szünet után egy egészen különleges zenei csemegét szolgáltak fel – Sofia Gubaidulina (1931-) „Egy angyal” című, nagybőgőre és alt hangra írt rövid darabját. Meglepetésünkre a bőgős állt elöl a színpadon, az énekes hátul, alig megvilágítva, lassan mozogva énekelte szerepét. Nagyon nagy tapsot kaptak.
Török András Hírlevélíró - Vademecum 587. - November 15, 2016 (Read the full article


A vigasztalás zenéje
Egészen különleges spirituális műsort állított össze Rajk Judit és a Classicus Quartet, amelyet a befelé fordulás és a végletes kitárulkozás merész és katartikusnak ígérkező kettőssége jellemez. A késői Liszt aszkétizmusa és érett zenéjének időtlensége, földöntúlisága jelenik meg Sancta Caecilia című művében, a leghíresebb Shakespeare-tragédia folklorisztikus tisztasággal elmesélt drámája pedig Brahms: Ophelia-dalaiban. Ezt Dvořák tíz dalból álló ciklusa követi, melynek zsoltárszövegeit a zeneszerző az úgynevezett Kralicei Bibliából (Morvaország, XVI. sz. második fele) válogatta, majd Gubaidulina tisztelgése a valóságpótlékként kitalált mitikus álomvilágáról híres német expresszionista költőnő, Else Lasker-Schüler előtt (Ein Engel). A koncertet Sosztakovics első felesége emlékére írt megrázó vonósnégyese, valamint dalai zárják, a fájdalmas üresség hangjai Maria Cvetajeva orosz modernista költőnő sorsán keresztül bemutatva, aki önkezével vetett véget életének. A koncertet azt teszi különlegesen maivá és izgalmassá, hogy az eredetileg zongorára és énekhangra íródott dalok-dalciklusok egy-egy kortárs szerző átiratában hangzanak el. Rajk Judit énekművész elsősorban szakrális és kortárs művek tolmácsolójaként ismert; megnyugtató, gyöngéd altja különösen jól illik az oratóriumok és dalok világához.
 zeneakademia.hu - November 2016 (Read the full article)


Musica Consolationis
Judit Rajk and Classicus Quartet have come up with a truly special, spiritual programme characterized by the daring (and what promises to be cathartic) duality of introspection and extreme self-revelation. (…) The concert is made all the more topical and exciting in that the songs, song cycles originally for piano and vocals are performed in arrangements by different contemporary composers. Singer Judit Rajk is known as a fine interpreter of sacred and contemporary works; her soothing, tender alto voice is particularly suited to oratorios and lieder.
zeneakademia.hu - November 2016 (Read the full article)


Ritkán hallott művek különleges zenei formáció előadásában
A Rajk Judit (alt), Kéringer László (bariton) és Zétényi Tamás (cselló) alkotta trió műsorán változatos művek szerepeltek. Az est során a nyugati zenetörténet legkorábbi, név szerint ismert, többszólamú műveket szerző komponistája, az ars antiqua legnagyobb mestereként számon tartott Perotinus Magnus Alleluja című műve épp úgy felhangzott, mint az első ismert, harmonizált zsidó liturgiai zeneanyagot összeállító, az 1600-as években a mantuai herceg udvari muzsikusaként működő Salomon Rossi zsoltárai.
Varga Géza - hiros.hu - June 26, 2016 (Read the full article)


Kelet-Nyugat átjáró
Rajk Judit
 igen mély tónusú alt hangja többnyire jól rezonált a szöveggel és a zenei folyamatokkal, de néha várni lehetett volna, hogy más hangszínen is szólaljon meg. Viszont éppen a csattanók váratlansága, a kizökkenés mértéke nagyban volt köszönhető Rajk kiváló színészi készségének és sokszínű mimikájának. 
Szatmári Áron - Cirka Művészeti Folyóirat 2016/2. - www.cirkart.hu, June 24, 2016 (Read the full article)


Bilkent’ten esen Slav rüzgârı
Judit Rajk
bunlardan sadece beşini renkli, koyu, derinlikli sesiyle etkileyici bir şekilde, içten seslendirdi. Özellikle “Dualarıma kulak ver” dediği şarkıda pes tondaki pasajları, alt tonlara piano inişi çok etkileyiciydi. Josep Caballé-Domenach’ın yönetimindeki Bilkent Senfoni Orkestrası da sanatçıya güzel eşlik etti, sesinin orkestranın gerisinde kalmamasına çaba gösterdiler.
Ayse Öktem, www.sanattanyansimalar.com, May 9, 2016 (Read the full article)


Tskm'de Macaristan Rüzgarı Esti
Maltepe’de sahne alan “Contraston Topluluğu” unutulmaz bir konserm verdi.Maltepe Belediyesi’nin nisan ayındaki kültür-sanat etkinlikleri kapsamında Macaristan’ın önemli müzisyenlerini bir araya getiren “Contraston Topluluğu”, Prof. Dr. Türkan Saylan Kültür Merkezi’nde (TSKM) sahne aldı.Müzik direktörü Mehmet Mestçi, konser başlamadan önce ünlü Macar topluluğunu müzikseverlere tanıttı. 2013 yılında Budapeşte’de kurulan grup, klasik müzikte en kalın kadın sesine sahip olan Judit Rajk’a, kemanda Gabor Csonka, viyolada Gyula Mohacsi, bas klarinette Horia Dumitrache eşlik etti. Topluluk, konserine Macaristan’ın en önemli müzisyenlerinden John Kajoni’nin, 17. yüzyıla ait “Codex” isimli derlemesiyle başladı. Konser, dünyaca ünlü Alman besteci John Sebastian Bach’ın “Goldberg Varyasyonları”, “Johannes Pasyonu” isimli aryaları ve George Frideric Handel’in opera serisinden aryalarıyla devam etti. Konserde, geleneksel Japon şiir türü olan Haiku için György Kurag’ın 1975 yılında yazdığı haikularına da yer verildi.
Istanbul haberleri, April 21, 2016
(Read the full article)


Российская премьера в венгерском исполнении прозвучит в Петербурге
Слушателей ожидает необычный концертный микс, объединивший совершенно разные по времени создания и музыкальному языку сочинения. Еще одна особенность концерта - контраст тембров: наряду с фортепиано и струнными инструментами будут звучать вокал (редкий женский голос контральто), квартет саксофонов и симфонический оркестр.

Одна из составляющих концерта пройдет в венгерских тонах. В частности, прозвучит российская премьера: Дьёрдь Куртаг Im Volkston - знаки, игры и послания для струнных, а также сочинения Белы Бартока и Золтана Кодая. Исполнители - Юдит Райк (контральто), Тамаш Зетени (виолончель), Ласло Борбели (фортепиано).
Olga Strauss, LG.ru, October 28, 2015 (Read the full article)


Hármas jubileumot ünnepelt a Kodály Intézet
Az évfordulók alkalmából rendezett programsorozat egy gálakoncerttel kezdődött Budapesten, a Zeneakadémián, majd egy kétnapos konferenciát szerveztek Kecskeméten, melyen részt vettek a Kodály Intézet egykori és jelenlegi tanárai, valamint hallgatói. A sorozat Novák Anikó és Rajk Judit koncertjével zárult a Református Újkollégium dísztermében. 
Kecskeméti Tv, October 6, 2015  (See the program)


"Tartsd számon őket”
A szövegektől szinte elválaszthatatlanul csendültek fel a zenei betétek, amelyeket kiváló művészek adtak elő: a zongoránál Jávori Ferenc „Fegya” zeneszerző-énekes-zongorista, a Budapest Klezmer Band alapítója ült, a pódium másik oldalát pedig a Trio Passacaglia foglalta el mindhárom tagjával. Ez meglepetés volt, hiszen az előzetes hírek szerint csak Rajk Judit lépett volna fel az esten, ám énekművész társával, Kéringer Lászlóval, és a csellista Zétényi Tamással teljesebb lett az élmény. A zenei válogatás Ravel Kaddisától Bartók román gyűjtéséig és héber kórusművekig számos klasszikus darabot ölelt fel, koncertélményt varázsolva az RS9 aprócska, fülledt terébe.

www.irodalmijelen.hu, September 2, 2015 (Read the full article)


Formateremtés
Ránki Fülöp puhán tartózkodó, pontos és sallangmentes, okosan érzékeny zongorajátékától kísérve Rajk Judit nagyszerűen bontotta ki mind a Geistertanz bizarr szaggatottságát, mind a Halál és a lányka letisztult szerkezettel párosuló, tragikus könyörtelenségét. Az énekesnő gyönyörűen megvillanó, sötét altja remekül illett iskolázottan drámai előadásmódjához, egyszerre kidolgozott és keresetlen fellépése pedig a maga lírai fegyelmezettségével tökéletes viszonyítási alapként és ellenpontként szolgált a kamaraművek megszólaltatásához, amelyek uralkodó vonása - életteli dallamosságuk és játékosságuk dacára - a sodró erejű szenvedélyesség volt.

Rákai Zsuzsanna,  Élet és Irodalom,  June 19, 2015  (Read the full article)


Sardis Konseri
Sart Kazı heyeti eski başkanlarından Prof. Crawford H. Greenewalt Jr.’ın siparişi üzerine Besteci Kamran İnce tarafından bestelenen ‘Sardis Senfonisi’ ve ‘Midas’ın Hükmü’ operasından bölümlerin  seslendirildiği konserin solisti Macar mezzo-soprano Judit Rajk oldu.
salihlisektorgazetesi.com, June 18, 2015  (Read the full article)

“Her Macar’ın bir Türk atası vardır”
Özellikle Liszt, Bartók ve Kodály şarkılarında uzmanlaşmış bir yorumcu olan Macar kontralto Judit Rajk gerek Macaristan’da, gerekse uluslararası alanda tanınmış bir isim. Uluslararası Bartók Müzik Festivali’nin kapanış konserinde sahneye çıkan sanatçı ile festival ve seslendirdiği halk şarkıları üzerine sohbet ettik.
Interview for Andante (www.andante.com.tr), June 2015 (Read the full interview in Turkish - Read the full interview in English)

Bartók Fesztivál Ankarában
A Fesztivál legünnepeltebb vendége az Európában élő és tanító japán Nobuko Imai brácsaművésznő volt, aki Bartók Brácsaversenyének egyik legavatottabb előadója (többek között Takács-Nagy Gábor vezényletével lemezre is vette a mű legújabb, Bartók Péter által befejezett változatát). Ezt a művet játszotta el a Bartók Fesztivál zárókoncertjén, Törökország első zenekara, az Elnöki Szimfónikus Zenekar (CSO) közreműködésével, Madaras Gergely vezényletével. A koncert első száma Rajk Judit előadásában egy válogatás volt Bartók Húsz magyar népdalának zenekari kíséretes változatából Bartók Béla és Kocsis Zoltán hangszerelésében, záróműként pedig a zenekari Concerto-t hallgathatta az ankarai közönség.
fidelio.hu, May 12, 2015  (Read the full article)


Uluslararası Bartók Festivali Ankara’da
Macar kontralto Judit Rajk’ın katılacağı, nadir seslendirilen bir eserin icra edileceği Kapanış Konseri, Festival’in kaçırılmaması gereken konserlerinden sadece ikisi.
Ayşe Öktem, andante.com.tr (Turkey), April 22, 2015 (Read the full article)


Opus Amadeus’ta gong çaldı - Trio Passacaglia
Bu sıra dışı topluluğun üyeleri hem ülkeleri Macaristan’da, hem de dünyanın seçkin sahnelerinde aranan solistlerden oluşuyor: Koyu, etkileyici ses rengiyle kontralto Judit Rajk; karizmatik bariton László Keringer ve insan sesine yakınlığıyla enstrümalar arasında ayrı bir yeri olan viyolonselde Tamás Zétényi, uzun zamandır birlikte çalışan, usta icracılar.
Gruba adını veren ‘Passacaglia’ bir müzik türüne işaret ediyor: 17. yy başlarında, İspanya’dan çıkan, ardından 18. yy’da, başta İtalya olmak üzere Avrupa genelinde popüler olan bu tür, müziğin endamına, tavrına da yön veren ‘sokaktan geçme, gezinme’ pratiğine dair sakin, ağır başlı bir müzikal davranışı yansıtıyor.
Tuna Saylag, salom.com (Turkey), April 15, 2015 (Read the full article)


Bilkent’te Pergolesi 

Ankara Festivali kapsamında Bilkent Senfoni’nin oda müziği grubuyla seslendirdiği bir barok konser dinledim. Neden o konseri seçip gittim derseniz, Pergolesi’nin Stabat Mater’ini dinlemek için, diyebilirim. Bu yapıt nerede çalınsa beni mıknatıs gibi kendine çekmiştir. İsviçreli şef Maurice Steger’in yönetimindeki konserde iki Macar soprano solistti: Soprano Tunde Szaboki ve mezzo soprano Judit Rajk. Her iki sanatçı programın ilkyarısında çeşitli Barok aryalarla bizi ikinci yarıdaki Stabat Mater’e hazırladılar. Çalgı topluluğunun Barok söylemi ve şefin coşkulu blok flüt soloları kayda değerdi.
Bu iki ayrı ses rengindeki sopranolar Stabat Mater’de Meryem’in çarmıha gerilmekte olan oğlunu izleyişini dile getirirler. Onun acılar içindeki iki ayrı duygusunu yansıtırlar. Sanki bir ses acılarını simgelerken diğer ses İsa’nın ruhunun Tanrı’yla birleşmesini kutlamaktadır. Pergolesi bu iki ses rengini iç içe kullanırken acıyla coşkuyu da iç içe işlemiştir. Ancak iki solist arasında yorum farkı vardı: Tunde Szaboki bir opera aryası söylercesine güçlüydü. Oysa burada kantat özelliği içinde, dramatik bir etki yaratmalıydı. Judith Rajk’ın üslubu gerek salona gerekse yapıta çok uygundu. 
Evin İlyasoğlu, cumhuriyet.com (Turkey), April 15, 2015 (Read the full article)


24 Nisan-30 Nisan arası Ankara'da bir şölen
Bu konserde tanınmış kontralto Judit Rajk da Bartok Şarkılarını söyleyecek.
Sefik Kahramankaptan, sanattanyansimalar.com (Turkey), April 13, 2015 (Read the full article)


Barok Aryalar ve harika kontralto Judit Rajk (Baroque Arias and a Great Contralto: Judit Rajk)
Kontralto Judit Rajk, kendine özgü ses rengini iyi tekniğiyle birleştirerek, hem Barok dönem operaları ve dinsel müzikleri, hem de özellikle Bartok şarkılarında öne çıkan solist. Konserin yıldızıydı. Daha önce 2011'de Liszt Sempozyumu için geldiği Ankara ve Barok Festivali için bulunduğu İstanbul'da gördüğü sıcak ilgiden memnundu. İki hafta sonra, 30 Nisan'da gene Ankara'da Hacettepe Üniversitesi Uluslararası Bartok Festivali'nin CSO'daki kapanış konserinde Bartok'tan 5 Macar Halk Şarkısı söyleyecek.
Sefik Kahramankaptan, Andante (Turkey), April 11, 2015 (Read the full article)


Kortársunk, Bizánc
A koncert fénypontja minden bizonnyal Dukay Barnabás "...az enyém és értem van..." című, Keresztes Szent János szövegét megzenésítő művének ősbemutatója lesz, melyet a szerző 2014-ben komponált Rajk Judit számára. A Dukay életművében is egyedülálló darab a spanyol barokk költészet misztikus óriásának Isten iránti rajongó mély szeretetét fogalmazza újra az ősi egyházzenei dallamkincset idézve. "Különlegessége, hogy a nagyszabású művet bár egyetlen énekes adja elő, egy szál magában állva a Zeneakadémia Nagytermének pódiumán, mégis többszólamú hatást kelt, a misztikus szövegben megtapasztalható magasság és mélység, fény és sötétség ellentétpárok zenei megfogalmazása révén" - mondta el a műről a többszörös Artisjus-díjas énekművész. 
fidelio.hu, March 17, 2015 (Read the full article)


FUGA Barokk Napok - A könny kicsordul
Rajk Juditnak volt már emlékezetes estje Cenk Karaferya kontraalttal (a női és férfialt hangfekvés közti különbséget demonstrálták), várható volt, hogy kibontakozik majd egy régi zenés fesztivál is. … nagyon örülök ennek a kezdeményezésnek (éppen Karaferya köré szerveződött az első koncert)…
Kolozsi László, fidelio.hu, January 15, 2015 (Read the full article)


Vallásos dalok
Rajk Judit
eszköztelenül, a minden külsőséges gesztustól mentes zeneszerzői fogalmazásmódhoz illő egyszerűséggel énekel, előadásmódját időtlen nyugalom hatja át. Wilheim András zongorázása is alkalmazkodik a darabok képletszerű aszkéziséhez. (Read the full article)
Csengery Kristóf, Pannonhalmi Szemle, 2014/2


Mahler-rezgések
Különös, lassú gyászzenét komponált Futó Balázs: rendkívül mély énekhanggal indult a darab, majd váratlan fortéval zárt a thrénoszt is eszünkbe juttató mű. Rajk Judit fantasztikusan énekelte szólamát.
Lehotka Ildikó, Gramofon.hu, October 17, 2014 (Read the full article)


Händel Esther című oratóriuma héber nyelvű változatának részletei Budapesten
Tavaly Izmirben két koncerten is találkoztam az ott vendégszereplő Rajk Judittal, és valahogy rögtön baráti kapcsolat alakult ki közöttünk. Belülről éreztük, hogy közös nyelvet beszélünk. Pár hónap múlva Judit azzal az ötlettel keresett meg, hogy jöjjek Magyarországra (…) Rajk Judit pedig rátalált a barokk különlegességre, ezeket a barokk részleteket előtte sosem énekeltem, és nagyon megszerettem. Azt pedig, hogy a héber nyelvű részleteket először tolmácsolhattam a budapesti közönség felé, különösen szép emlékként őrzöm meg. (Read the full article)

Új Élet - interjú Linet Saul énekesnővel, November 1, 2014


Ősbemutató az Újpesti Zsinagógában

Linet Saul a barokk műveknek is elismert tolmácsolója. Az újpesti koncerten különleges produkcióra vállalkoztak Rajk Judittal. A török és a magyar énekesnő közösen adott elô részleteket – a MÁV Szimfonikusok kíséretével – Händel Eszter című oratóriumából. (…) A hangverseny zárórészében Rajk Judit és Linet Saul szefárd dalokat adott elő zenekari kísérettel. A közönség nehezen engedte el őket, pedig hátravolt még az Exodus című film főcímzenéje és az Osze sálom, amit Szerdócz Ervin „a béke himnuszának” nevezett. A jól ismert dalt a szólisták és az állva ünneplő közönség együtt énekelte. (Read the full article)
Új Élet, October 1, 2014


Kántorkoncert Újpesten
Az Újpesti zsinagógában Linet Saul és 
Rajk Judit magyarországi bemutatóként adja elő Händel Esther című oratóriumának héber nyelvű - 1759-ben Jacob Saraval rabbi által készített - változatának részleteit. (Read the full article)

fidelio.hu, August 13, 2014


Daléneklés, tanítás, kortárs zene és az egykori tanár, Pauk Anna művészete

Gold György interjúja Rajk Judittal a Civil Rádió 2014. május 24-i Zsákbamacska című műsorában:

Gold György, Civil Rádió, May 24, 2014

Macar Sanatçılardan Karşıyakalılara Barok Tınılar

Karşıyaka Belediyesi Opera ve Tiyatro Sahnesi farklı bir etkinliğe daha imza attı. 2. Karşıyaka Barok Günleri kapsamında Macaristan’dan Budapeşte Contraston Barok Müzik Topluluğu İzmirli sanatseverlerle buluştu. Barok müziğinde Dünya genelinde pek çok baş (Read the full article)

www.aydin24haber.com, January 20, 2014

Magyar művészek az Izmíri Barokk Napokon

Nagy sikerű koncertet adott a budapesti CONTRASTON együttes az Emma Kirkby nevével fémjelzett Izmíri Barokk Napokon. 
Emma Kirkby, Ingrid Seifert és a London Baroque nyitókoncertjét követően a fesztivál második napján, az izmíri Karsiyaka Opera színpadán a magyar együttes telt ház előtt lépett fel, különleges hangzású, Bach, Kurtág,Vivaldi, Caldara és Handel művekből, áriákból összeállított „Provokált tradiciók- barokk variációk" című műsorával. A legnagyobb sikert Bach Goldberg-variációinak meglepő trióátirata aratta, ahol a variációk között Kurtág György énekhangra és hegedűre írott ESZKÁ - Emlékzaj című művének tételei hangzottak fel, az énekes szólista, Rajk Judit előadásában. A török sajtóvisszhangok méltatják az együttes különleges összeállítását (Rajk Judit - ének, Csonka Gábor - hegedű, Mohácsi Gyula - brácsa és Horia Dumitrache - basszus klarinét), tagjainak bravúros zenei tudását. Az Interpress sajtóügynökség arról tudósított, hogy „felejthetetlen koncertet adtak a magyar művészek a barokk zene és a ritmus szerelmeseinek, melyet hosszú tapssal köszönt meg a közönség". (Read the full article)
fidelio.hu, January 20, 2014


Provokált tradíciók

Számomra az első koncertrész csúcspontja a Händel-ária volt (Spero, per voi… Polinesso áriája az Ariodantéból). A visszatérésben játszott diszkrét díszítmények tökéletesen átlényegítették az alapaffektust, Rajk Judit előadása csodálatosan illusztrálta, hogy mitől Händel a műfaj zsenije. Egyfelől világos volt, hogy a Vivaldinál vagy Caldaránál (kompozíciós szempontból) sokkal részletezőbben kidolgozott zenei anyag mennyivel tágasabb lehetőséget teremt - nemcsak az ékítmények, hanem az átkomponálás tekintetében is - az énekes számára. S ezzel Rajk Judit még inkább élt a második rész Händel-blokkjában. A Radamisto című opera két áriájában (nem mellesleg a Già che morir non posso kezdetű zenekari kísérete végig háromszólamú, a Deggio dunque, oh Dio szövegű pedig nagyobb részt kétszólamú) a merészebb díszítés nemcsak az affektust, hanem a magát a drámai szituációit is új síkra emelte, s ezzel valóban dinamikussá tette a formát. Ebben az interpretációban volt valami zsigerien színházi, amiért különösen hálás vagyok. Kiderült, hogy Rajk Juditnak nemcsak az olyan líraian szemlélődő tétetek állnak jól, mint amilyen Ruggiero áriája (Vivaldi: Orlando furioso), bátran kísérletezhetne ugyanezen darab címszerepével is. (Read the full article)
Molnár Szabolcs, playliszt.postr.hu, January 6, 2014


Jubileumi koncert

Egészen különleges élményt nyújtott Schubert dalának (A halál és a lányka) orgonakíséretes változata. Rajk Judit altja nem egy látomásról tudósított, hanem a szellem jelenlétéről.
A rákövetkező Csajkovszkij-dalban (Géniuszom, angyalom, barátom) a szépség a meglepetés erejével társult, a dal a szerző műjegyzékének egyik legkorábbi tétele, 1855 és 1860 között keletkezhetett, ennél régebbről mindössze egyetlen, 1854-ből származó zongoravalcert ismerünk. Fassang László kíséretével
Rajk Judit felvillanyozóan énekelte. (Read the full article)
Molnár Szabolcs a pannonhalmi Arcus Temporum fesztivál 10. jubileumi koncertjéről, Muzsika, October 2013


Visszapillantás?

Az interpretáció említett nézőpontja, az értelmezés távlata tökéletesen kitapintható volt Rajk Judit és Wilheim András előadásában (Asszonyszerelem, asszonysors, op. 42). E ciklussal kapcsolatban bennem mindig is felvetődött, hogy a megidézett beszélő mikor mondja, mikor énekli el a nyolc verset. Melyik szöveg fogalmaz meg emléket, s melyik egy víziót? E kérdést talán el sem lehet dönteni pusztán a kottapapírra meredve. Az előadó azonban képes distinkciót teremteni, előadásmódja lehet retrospektív, jövőbe révedő és jelenidejűen spontán. Sok olyan előadást hallottam, melyben az énekes minden egyes dalt az utóbbi, azaz a spontán (akár reflektálatlannak is mondható) átélés jegyében fogalmazott meg, számomra azonban mindig is hiteltelen volt ez a fajta megoldás. Rajk Judit - érzésem szerint - a negyedik dalban (Du Ring an meinem Finger) fogalmazott jelen időben. A pillanat boldogságába vegyülő szorongást pszichológiailag rendkívül pontosan, részletekben (apró árnyalatokban, rezdülésekben) gazdagon, ugyanakkor mégis az eszköztelenség érzetét keltve jelenítette meg. A hallgató joggal érezhette úgy, hogy ez a „vallomás" ebben a pillanatban születik meg. Wilheim játéka pedig ekkor volt a legközelebb az énekhanghoz, a zongora feladta kommentátori szerepét, és kifejezte együttérzését. Az előadásmódra utaló, gazdag jelentésű szerző utasítást (Innig) ez az előadás hiánytalanul juttatta érvényre. (Read the full article)
Molnár Szabolcs Schumann: Freuenliebe und Leben című ciklusa előadásáról, Muzsika, October 2013


Preludium és… 

És egy igazi különlegesség is lesz ősszel: kortárs zene dudukra. Bartek Zsolt lesz a főszereplő, aki ismert arról, hogy nem csak hangszere van, de remekül is játszik rajta. Ezen a koncerten én is énekelek. (Read the full article)

Szabó Ferenc János interjúja, Muzsika, September 2013

Arcus Temporum

És ha már említettem a Halál és a lányka előadását, akkor mindenképpen meg kell említenem, hogy Rajk Judit az eredeti hangnemben énekelte, ami azt jelenti, hogy van benne egy altok számára borzasztóan mély "d" hang, és az valami elképesztően tisztán, plasztikusan szólalt meg .

Molnár Szabolcs, Új Zenei Újság, Bartók Rádió, September 1, 2013

A Rajk Judit (ének) és Wilheim András (zongora) alkotta páros a darabot  (Schumann: Frauenliebe und -leben) rendkívüli összhangban, a hangban és szóban megnyilvánuló lélek rezdüléseire érzékenyen ügyelve adta elő. (Read the full article.)

Ikker Eszter, Ha énekszárnyon zengenek, September 2, 2012


Tegnapi és mai álmok

A koncert gerincét három rövid dalciklus – vagy dalciklus-részlet – képezte, az elsőben és a harmadikban Rajk Judit szólójával. Rajk korai, 1939-es és 1946-os dalokat adott elő. Rajk Judit minden tekintetben meggyőzően és érett módon énekelt,: nemes hanganyagát valóban csupán alapanyagként használva egy olyan interpretációhoz, amelynek lényege a dallamívek makulátlan egyensúlyának megteremtése és a szöveggel való legbensőségesebb azonosulás és az ebből eredő expresszivitás. A nyitó két Berzsenyi-dal közül az első rövidebb, idili kép volt, a második, a Reggel volt a komplexebb és kifejezőbb, mégis tömör és igen hatásosan formált darab. Az 1946-os Ady-, illetve József Attila-megzenésítés közül az első –Sappho szerelmes éneke – végleg meggyőzte a hallgatót arról, hogy Dávid Gyula vérbeli dalszerző, akinek számára a szöveg primér ihlető erő, és akinek a zenéje nem tesz mást, mint megsokszorozza a szöveg hatását. Az Óda Mellékdala pedig egyszerre szólal meg szerelmi líraként, és rajzolja meg a költő fiatalos, hetyke zenei portréját. Rajk Judit előadása a költő és zeneköltő szándékait is híven materializálta, Marczi Mariann pedig abszolút egyenértékű partnere volt. (Read the full article…)

Malina János, Muzsika, July 2013


Rahmanyinov nagycsütörtöki Vesperása

Rajk Judit stilárisan igen meggyőzően, zeneileg magabiztosan énekelt, dús és nemes mély regisztere különleges gyönyörűséget kiváltva adódott hozzá és egyszersmind alkalmazkodott a kórus gazdag szonoritásához. (Read the full article…)

Malina János, Muzsika, May 2013


Kortárs mesterek, kortárs tanítványok

Zarándy Ákos Canción de cuna című operarészletében a darab főszereplőjét, a mexikói festőművésznőt, Frida Kahlót két énekesnő kelti életre… Jeney – négyszemközt a szerzővel – annak idején megjegyezte, hogy ő szívesen meghallgatná Fridát alt hangon. Erre adódott most lehetőség, hiszen a kvázi népdalszólamot ezúttal Rajk Judit énekelte. A darab (így is) kiválóan működött, s új színeire derült fény. (Read the full article…)

Molnár Szabolcs, Muzsika, May 2013

 

Konser Telemann’ın “TWV 1:42” kontralto için kantatı “Entzückende Lust” ile bitti ama alkışlar bir türlü bitmedi.

Konser Telemann’ın “TWV 1:42” kontralto için kantatı “Entzückende Lust” ile bitti ama alkışlar bir türlü bitmedi. Topluluğun alkışlara karşılığı ise Gluck’un “Orpheus” operasından “Lamentation” oldu. (Read the full article….)

Egemen Berköz, Cumhuriyet, April 13, 2013

Ms Rajk’s voice sounded angelic and otherworldy in the Romanian composer’s middle-Baroque hymns

The ensemble also includes Judit Rajk, a very gifted contralto. Ms Rajk’s voice sounded angelic and otherworldy in the Romanian composer’s middle-Baroque hymns. The two Bach arias, similarly, sounded right at home. Instead of the accompanying viola da gamba, escorting Ms Rajk were the trio in “Es ist vollbracht” from the St John Passion, making the music sounded fuller than usual. Similarly, in the Agnus Dei from the Mass in B minor, rather than a violin obbligato we were treated to a wider pedestal where the voice melody was repeated by the violin and viola, both separate and together.

(Read the full article…)
Alain Matalon, www.bachtrack.com, April 11, 2013


İSTANBUL’DA KARİYERİNİN ZİRVESİNDE BİR İSİM: Kontralto Judit Rajk

Dünyaca ünlü Kontralto Judit Rajk, Mehmet Mestçi yönetiminde düzenlenen Opus Amadeus Oda Müziği Festivali kapsamında İstanbul’daydı. (Read the full article…)

Rubin Asa, Salom, Hatalik Siyasi ve Kültürel Gazete, April 10, 2013


Szertartásos virrasztás

Meglehet, az „igazi” orosz ortodox kórusok monumentális hangzásának csak egyfajta illúzióját tudják nyújtani, de az már önmagában is nagy eredmény. Okosan gazdálkodnak az erőkkel. Elég két mély basszus is, hogy meglegyen az alap, Elég egy igazán jó hangú magas tenor és egy nagyon-nagyon mély alt.  A szólókat is éneklő Gavodi Zoltánnak és Rajk Juditnak bent a kórusban is hallhatóan fontos szerep jutott. Mindez elég, ha a többiek is annyira jók, mint most voltak. Nagyobb volumen talán most nem is esne jól, ahhoz azért nagyobb tér is kellene. Az ortodox kórusok monumentális hangzásához hozzátartozik a monumentális tér, magyarán a templom is. (Read the full article…)

-dni- , www.momus.hu, April 10, 2013


The Requiem for Auschwitz in Budapest, inaugurated by Mr. George Soros, concluded with big success
Composed by Dutch Sinti musician Roger Moreno Rathgeb, the Requiem was performed by the Roma and Sinti Philharmonic Orchestra and conducted by Riccardo M. Sahiti. The array of international artists was complemented in occasion of the Budapest premiere by Hungarian participants: a sixty members choir, with the St. Ephraim Choir at its basis as well as four soloists: Ildikó Szakács soprano, Judit Rajk contralto, Zoltán Megyesi tenor and István Rácz bass. (Read the full article)

http://romove.radio.cz, November 11, 2012


„Szo­mo­rú da­lok, bal­la­dák" - Dobszay László emlékére
Rajk Judit és Wilheim András dalestje még az emlékezésé, a fájdalomé volt („Szomorú dalok, balladák", Kurtág utolsó Dobszaynak írt zongoradarabjának - Un pezzo silenzioso - bemutatójával egybekötve)… (Read the full article…)

Szabó Ferenc János, Muzsika, December 2012


Moreno Auschwitz-rekviemje a Müpában
Rajk Judit drámai altja különösen szépen hangzott a Requiem és Kyrie tételben.  (Read the full article…)

Bedő J. István, sosinet.hu, November 8, 2012


CAGE100
A hangverseny második felében felhangzó kései mű, az énekesekre, recitálókra és hangszeresekre számító Stufen (1988) a zene „kifüleléséből" kiinduló zeneszerzői gondolkodás végállomását mutatta meg. A Stufen Hermann Hesse költeményét dolgozza fel, a szöveget három recitáló (a hangversenyen: Halasi Zoltán, Márton László, Muntag Lőrinc) olvassa fel, illetve két énekes énekli (Darázs Renáta, Rajk Judit), s a szövegkompozícióhoz bizonyos késéssel Cage Zongoraversenyének (1956/57) hangszeres szólói csatlakoznak; a hangszeresek zárják le magát a művet is.  (…)  a Stufen igen színvonalas-élvezetes előadásban szólalt meg, ami legalább annyira a művészien-humorral recitáló-éneklő öt szólistának volt köszönhető, mint a hangszeresek érzékeny együttműködésének. (Read the full article…)
Dalos Anna, Muzsika, November 2012


„Szo­mo­rú da­lok, bal­la­dák" cím­mel adott ins­pi­rá­ló és ins­pi­rált dal­es­tet Rajk Judit és Wilheim András 

Rajk Ju­dit éne­ke - sem itt, sem a foly­ta­tás­ban - nem az elő­adás­mód kül­ső­sé­gei vagy az éne­kes trük­kök ál­tal vált szug­gesz­tív­vé, hang­ját nem sö­té­tí­tet­te, a kí­nál­ko­zó drá­mai ak­cen­tu­sok­ról zöm­mel le­mon­dott a tisz­ta ze­ne­i­ség ja­vá­ra. (Read the full article…)

Molnár Szabolcs, Muzsika, July 2012


Kortársak karneválja

Kolonits Klára és Rajk Judit hangjával, Melis László "figurájával" növelte e különleges, összművészeti alkotás hatását. (Read the full article…)

Molnár Szabolcs, Muzsika, April 2012


A Corelli Consort vendégszereplése az isztambuli Opus Amadeus Fesztiválon

A Corelli Consort hangversenyén Eszterházy Pál, Kurtág György, J. S. Bach, A. Corelli, A. Vivaldi, G. F. Händel és Fekete Gyula művei szerepeltek Rajk Judit énekművész, Csonka Gábor hegedűművész, Mohácsi Gyula brácsaművész és Hargitai Géza fagottművész előadásában. (Read the full article…)

Hatvan.eu, April 02, 2012 


Barok'la çağdaşın gizemli uyumu

Franz Lizst Müzik Akademisi'nde yetişen Gabor Csonka (keman), Gyula Mohacsi (viyola), Geza Hargitai(fagot) ve Judit Rajk'tan (kontralto) oluşan dörtlünün bana göre en önemli özelliği, kalın sesli çalgı olarak viyolonsel yerine fagot kullanmalarıydı. (Read the full article…)

Egemen Berköz, Cumhuriyet, March 25, 2012


Barokk hangok
Ezt bizonyítja az isztambuli meghívás is, melyet az utóbbi években szólistaként Németországban és Törökországban szép sikereket elért énekművész, Rajk Judit kapott egy barokk kamaraegyüttessel a harmadik alkalommal megrendezett nemzetközi Opus Amadeus Fesztiválra. (Read the full article…)
Hatvan.eu, March 03, 2012 

Konzerthaus Berlin - "All' Ongarese"

Oder man hätte sich vom warmen Alt Judit Rajks anstecken lassen können. (Read the full article)

Clemens Goldberg, kulturradio rbb, February 21, 2012 


Liszt Sempozyumu ızlenımlerı

Rajk ise lied ve diğer farklı türlerde konserler veren bir kontralto. "Liszt ve 20. Yüzıl" başlığını taşıyan konuşmasında Wilheim, kontralto Rajk'ın yorumladığı Liszt'in, Victor Hugo'nun bir metni üzerine bestelediği Crucifix başlıklı şarkısı hakkinda icrayı takiben bilgi verdi: Aynı metin üzerine üç  farklı tonda, üç  şarkı besteleyen Liszt'in bu yapıtı çok büyük aralıklara sahip, güç bir eser.

 Ayşe Öktem, ANDANTE, Aralik 2011 /December 2011


Zsoltárok, motetták, dalok és férfikarok

Rajk Judit imponáló hangon és zeneileg is meggyőzően működött közre két motettában, a jól összeválogatott dalciklusban pedig élvezetes és tanulságos ízelítőt adott a romantikus dalrepertoár eldugottabb kincseiből.  (Read the full article)

Malina János, Muzsika, July, 2011 


Istanbul commemorates 19th century composer’s Ottoman visit

Elivar and Judit Rajk, a mezzo-soprano from the Franz Liszt Music Academy in Budapest, played songs from Liszt as well as from Russian  composers Dargomizhky and Tchaikovsky during the second half of the concert. (Read the full article)

Tuba Parlak, Hürriet Daily News, June 01, 2011 


Érzelmekben gazdag este

Rajk Judit és Wilheim András nagy sikert aratott a grottammarei-i Liszt Fesztivál nyitókoncertjén. A dalesten – amelyet megtisztelt jelenlétével Emanuela di Castelbarco, Toscanini unokája is – Dvorák és Liszt dalai szólaltak meg. (Read the  full article)

Fidelio, August 3, 2007 


Serata ricca di emozioni quella dell'anteprima FestivaLiszt

Grottammare | Forti emozioni al Paese Alto con la voce della bravissima cantante ungherese Judit Rajk, la commovente testimonianza di donna Emanuela di Castelbarco e l'interessante conferenza dei musicologi Cecilia Campa e di Janos Herczog

Serata indimenticabile quella dell'anteprima FestivaLiszt, al Paese Alto di Grottammare. La voce stupenda della bravissima cantante ungherese Judit Rajk, la commovente testimonianza di donna Emanuela di Castelbarco, nipote del grande Arturo Toscanini, l'interessante conferenza dei musicologi Cecilia Campa e di Janos Herczog hanno caratterizzato un avvio della V edizione davvero emozionante.(...)

La cantante lirica Rajk, accompagnata al pianoforte da Andràs Wilheim, ha impressionato il folto pubblico con la sua stupenda voce nell'interpretazione dei lieder romantici di Liszt su testi di Goethe ed altri poeti dell'Ottocento. (Read the full article)

Luigina Pezzoli, Il Quotidiano, July 27, 2007


Grande successo per il "Festival Liszt"

L’edizione 2007 si è inaugurata il 26 luglio scorso con interventi di Cecilia Campa, Là Szlò Csorba, Janos Herczog ed ha avuto come spettatrice e ospite d’onore nientemeno che donna Emanuela di Castelbarco, la nipote del m.° Arturo Toscanini, il concerto d’apertura, una chicca da intenditori ha visto protagonisti il contralto Judit Rajk, virtuosista d’eccezione e Andreàs Wilheim al pianoforte, tema: “ Liszt e Dvoràk: melodie”. (Read the full article)

Sivana Scaramucci, Musicultura, July 2007


Anton Prinner, entre mystère et ésotérisme

Le compositeur français Pierre Csillag s'en est inspiré pour écrire, à la demande du musée hongrois, une oeuvre vocale interprétée lors de  l'inauguration, et à laquelle Judit Rajk a prêté sa voix d'alto pure et ciselée. (Read the full article)

Florence La Bruyere, Libération, May 07, 2007


Judit szeress, sose kérdezz!

Az aranyhangú mezzo, az érett althang, az est fénypontja, a kitűnő stílusérzékű, az átgondolt produkciók nyugalmát nyújtó, az érzékeny, az átszellemült. Néhány idézet, vagy csupán jelző a nemzetközi és hazai sajtó kritikáiból. Akiről írták, írni fogják: Rajk Judit, énekes. Útlevelében Rajkné, Kerek Judit. Munkakönyve - ha még lenne ilyen - a Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Tanszékén. Itt tanít. (Read the full article)

V. Bálint Éva, Népszava, July 22, 2006


Száz év orosz zene

Ebbe az érzékenyen differenciált kórushangzásba illeszkedik Rajk Judit diszkrét, de határozott altszólója a második tételben (Áldjad én lelkem az urat). (Read the full article

Németh G. István, Muzsika,  March, 2006


A borderas crossroad for culture

Most travelers who go through Sahy do so only in passing, en route to somewhere else. This fall, though, I visited it on its own account, thanks to a friend, the Budapest singer, Judit Rajk.

Judit had become intrigued with Sahy when she performed there at an arts festival in August, and she drove me there from Budapest one afternoon. (Read the full article)


Sehnsucht nach Erlösung
„Aus der Tiefe“ hiess das Konzert zum Thema „Tod und Erlösung“, das letzten Samstag in der Kathedrale statt fand. (...) Höhepunkt des Abends war die Uraufführung von „media vita“ für Mezzo-Sopran und Streicher. (...) Ganz und gar elegisch, mit grosszügigenn Bögen und Elementen magyarischer Folklore verwoben, ergriff diese Musik das Publikum. (...) Judit Rajk sang mit warm timbrierter Stimme, reich an Schwelltönen und, dem Werk entsprechend, grosser Kantilene. (...) 
Martin Keller, St. Galler Tagblatt, Oktober 31, 2005


Orosz élet és magyar irodalom
Kukorelly Endre nem kényszerül rá, hogy énekeljen, helyette
Rajk Judit teszi meg ezt, aki a Corelli trió tagjaként, a fagottos Hargitai Géza és a hegedűn játszó Csonka Gábor társaságában több ízben is előadja Fekete Gyula három Kukorelly-versre írt darabját. Az Oroszországban most ebben a felállásban játszó együttes több helyszínen is sikerrel mutatja be magyar zeneszerzők, Bartók, Kurtág György, Fekete Gyula és mások műveiből összeállított műsorát. (Read the full article)

Csuhai István, Élet és irodalom, January 7, 2005

Corelli trió
A Corelli trió /Rajk Judit - ének, Csonka Gábor - hegedű, Hargitai Géza - fagott/ igazi zenei csemege volt. A 10 éve alakult budapesti együttes repertoárjában Bartók-zenemüűvek részletei, Kurtág György szellemes szerzeményei, Feke­te Gyula által megzenésített Kukorelly-versek, Tandori Dezső megzenésített versei, zenei miniatürök, népdalfeldolgozások szerepeltek. Ez az ébresztő tarkaság felvillanyozta a zenekedvelőket. Az ének és a hangszeres zene nagyszerű harmóniájának tapsolhattak.

Korpás Pál, Pozsonyi Új Szó, August 15, 2005


Kincses Kolozsvár emlékezete

Rajk Judit mélyen zengő, nagy beleélő képességgel előadott alt szólama a dramatikus kantáta vivőerejévé avanzsál. ... (Read the full article)
Metz Katalin, Magyar Nemzet, February 16, 2004

Különös jelenség Rajk Judit 

Kortárs zeneszerzők gyakran kérik föl mûveik bemutatására (Fekete Gyula, Vajda Gergely), avantgárd operaformációk és rendezések szereplőjeként is fölbukkan, de valójában magányos énekes, és főként nem hivatásos karrierépítő. Pedig az aktuális előadást mindig odaadóan szolgálja, bársonyosan zengő altja kifejezetten szép - ez ismét bebizonyosodott hangversenyén, az Orosz Kulturális Központban. (Read the full article)

Albert Mária, papirusz.hu, February 24, 2003


Új magyar művek

Szinte drámai kontrasztként hatott ezután Rajk Judit és Klenyán Csaba ihletett előadásában Fekete Gyula végtelenül takarékos, klarinétkíséretes dalciklusa (Alkonyatkalóz, Konrád Áron verseire). Mesteri, ahogyan a klarinét körülfonja az éneket. Bámulatos, ahogy már néhány hanggal hangulatot teremt a szerző. A szövegek is roppant szellemesek, a zene méginkább az. A forma mind a hat tételben egyszerű és logikus, a tematikus utalások első hallásra követhetők (még a "rejtettebbek" is - például a harmadik dal utalása a másodikra). Az utolsó verbunkos ízű zenéje pedig elképesztő trouvaille egy olyan költemény szavaihoz ("rágyújtottam egy pipá- ra"), amely ismert, nótaként is népszerű Petőfi-költeményre utal anélkül, hogy pontosan idézné.

Porrectus, Muzsika, 2003 Február


Fekete zaj és óriáscsecsemő
Rajk Judit hajlékonyan, érzelemdúsan interpretálja a lány szerepét, a legképtelenebb díszletelemek közt bújócskázva. (Read the full article)
Metz Katalin, Magyar Szemle, February 1, 2003 (XII/1)


Az ágyban nem lehet linkelni
Az Óriáscsecsemőt Falusi Mariann alakítja, aki természetesen nem operai hanggal rendelkezik, de a zeneszerzőnek épp erre volt szüksége: egy különleges hangú énekes, aki személyiségének és játékának sokszínűségével „hozza” a földöntúli figurát. Tökéletes alakítás az övé.
Mellette Rajk Judit tényleges operai hangjával tűnik ki. Lengyel Gábor és Bárány Péter az Apa és az ördögi Nikodémos szerepében a bábokból lépnek elő, mintha az óriáscsecsemő víziói lennének. (Read the full article)
Deák Attila, terasz.hu, 2002

 

A legkisebb óriás

Vajda operája a mindennapok abszurditását mutatja meg jól. A fúvósokra épülő zenével kísért énekszólamok a szöveg párbeszédeinek hétköznapisága mögött megidézik azok groteszk lényegét. Az énekesek, Falusi Mariann, Lengyel Gábor, Bárány Péter és Rajk Judit magabiztosan teljesítik a rájuk bízott feladatot. (Read the full article)

Horváth Csaba, Fidelio, November 08, 2002


Lesz-e itthon próféta

A Római láz zenekari kíséretét is a Weiner- Szász Kamaraszimfonikusok látja el Hamar Zsolt vezényletével. A fiatal karmester biztos ízléssel szólaltatja meg a partitúrát, így a zene hangulati arányai tökéletesek. A két szerepre - úgy hallani - a legideálisabb párost választották: Sudár Gyöngyvér fényes szopránja pompásan illik Rajk Judit bársonyos mezzójához. (Read the full article)

Albert Mária, Criticai Lapok, 2002/3


"Talán az élet túl komoly?"

Kukorelly Endre versének ezt a sorát Rajk Judit rácsodálkozva, mintegy figyelmeztetően magasba emelt ujjal énekli. A hegedű és a fagott addig finoman hullámzó kísérete elhallgat, az énekesnő egyedül marad, picit megborzong magányától, és kibukik belőle a kérdés. (...)

Halász Péter, Élet és Irodalom, November 2, 2001


És három kamaraest

...az átgondolt, kidolgozott produkciók nyugalma jellemezte a Rajk Judit közreműködésével előadott vokális művek megszólaltatását. (Read the full article)

Szitha Tünde, Muzsika, December  2001


Fekete: Roman fever

The music could have been written in the 1920s, somewhat in the manner of late Richard Strauss. Both artists, soprano Gyöngyvér Emese Sudár and, in particular, mezzo Judit Rajk, are excellent. (Read the full article)

George Jellinek, Opera News, 2001/12


250 éve halt meg J. S. Bach
Kétségtelenül Rajk Judit fellépése jelentette az est egyik fénypontját. A hallgatóság nemcsak az énekesnő gyönyörű hangjában lelhette örömét, magával ragadó volt az az érzékenység, érzelemgazdagság is, amellyel Rajk Judit elénekelte az - egyébként komoly technikai felkészültséget igénylő - Agnus Dei-t Bach h-moll miséjéből. (Read the full article)

Bimbó Melinda, Heves megyei Hírlap, augusztus 3, 2000

Bartok-Kodaly Reunion A Concertante Treat

"Kadar Kata," a ballad orchestrated in 1943, tells the story of an ill-fated young couple. Budapest-based mezzo-soprano Judit Rajk sang it with conviction, conveying fury and pathos worthy of a Magyar Madama Butterfly. The piquant, almost Tchaikovskyian orchestral backdrop was sharply drawn.

Rajk returned for the first two of the four songs from the composer's 1932 folk opera, "Spinning Room." Each illustrating an aspect of peasant life, these selections faithfully capture earthy though uncomplicated emotions. In "The Heartless Wife," Rajk alternated with ease between a grieving daughter and her merry, newly widowed mother like a seasoned ventriloquist. (Read the full article)

Ted Shen, Chicago Tribune, April 20, 1999

Kodaly's Hary Janos
And golden-voiced mezzo Judit Rajk offered an imperial ode to the cuckoo ... 

Andrew Patner, Chicago Sun-Times, April 21, 1998 

Ez nem álom, ez valóság
A Rajk Judit által kitűnő stílusérzékkel előadott Dargomizsszkij-románcok – mint valami belső, meditative monológ, mint az érzelem szólama a hangok polifóniájában – egyensúlyt teremtenek a szereplők dialógusai között…

Király Nina, Színház, July, 1994




  © Rajk 2017